Thursday, January 19, 2017

Cabaran 30 Hari Blogging | Day 24 : (small office home office) SOHO

Salam Ladiess ♥

serius, masa tengok senarai tajuk cabaran ni aku terhenti dekat perkataan (SOHO), sumpah aku tak faham langsung maksud dia. haha aku tanya semua orang depa pun tak tahu. semua pun tak up to date macam aku jugak ke. huhu puas jugak aku google, just taip soho je. memang tak jawapan la kan.

last aku try taip cabaran blogging soho, baru aku jumpa entry yang mana join update pasal soho ni, rupanya barulah aku tahu maksudnya small office home office, atau dalam bahasa melayu bilik kecik macam pejabat di rumah. huh!. itu jer..

that why la aku lambat buat enty ni, sebab aku takde office pun dekat rumah. kalau nak buat keje online shop, pakai meja makan je atau pun atas katil sambil meniarap.

sebenarnya aku nak buat office kecik jugak kat rumah, sebab ada space satu bilik dekat tingkat bawah, dah discuss dengan suami da, cuma takde masa nak mendeco je. sebab kiteorang pun baru pindah rumah baru, banyak benda yang lagi penting perlu selesaikan dulu., lagi pun cost untuk small office pun boleh tahan jugak nak guna modal. huuhu
simple but nice.
aku nak request dekat suami nanti nak buat cam tu. rasanya tak banyak sangat guna perabut kalau macam ni, selesa dan penuh dengan cita rasa. cewahh..👧
macam ni okey jugak, tak banyak guna ruang sangat.. apa pendapat korang. drop la comment.. hehe
okey bai :)

Terima kasih sudi baca.


10 comments:

Abam Kie said...

kalau kerja dari rumah mmg kena buat ofis SOHO satu kan?

adianiez AIDA said...

hai intan. tq drop blog aida.
aida pun follow la intan kat sini.
aida ni pun takde SOHO.
sebab, yes sama la kita, everywhere dlm umah ni adalah SOHO kot :)
umah baru nanti, aida da inform mr.asben nak wujud kan SOHO in shaa Allah.

Intan Saffyna said...

@Abam Kie betul tu, lebih memudahkan kerja bila keperluan dduk setempat.. hehe :)

Intan Saffyna said...

@adianiez AIDA hi kak aida, thanks follow back, ye betul kita dakde soho skg, so diseluruh pelusuk rumah adalah soho. hehe moga akk dapat soho satu nanti :)

Busyra Takiyudin said...

comelnyaaa. kalau ada SOHO mmg best kan. lagi mudah dan selesa nak berblogging. hehe

LYAfrina said...

slama ni slalu tgk org up SOHO.. tp main agak2 je..pebende maksud tu..rupanya tu perkataan sbnr dia..hehe..

Intan Saffyna said...

@Busyra Bt Takiyudin betul tu busyra.. senang nak berblogging.. :)

Intan Saffyna said...

@LYAfrina tula, saya pun baru faham sekarang maksud soho. hehe

MAY said...

baru nk tny soho intan ke?comeynye..

small office house office kan?

**burger mini tu beli dgn jiran..takde pos... ;)
**dah tukar url. pakai nama online business yg reg ssm..hehe..sng sikit. dl pakai gabungan nama member.. tp member tu tak aktif pun.

Intan Saffyna said...

@MAY comeykan.. tp sy hanya tengok kt google je.. hehe

small office home office.. house pun boleh..

ohh.. ingatkan may yg jual.. nampak sdap cute pulak tu..
patutla kt bloglis sy blog awk dah remove. nasib baik jumpa balik.. hehe