Friday, December 2, 2011

Peragut Berleluasa ! Benci !

Assalamualaikum^^

Hello Readers apa cerita hari ini.. Dah fikir ke apa azam untuk tahun baru ni? Cehcehh.. awalnya lily tanya kan? padahal baru 2 hari bulan terakhir 2011. Saja la lily tanya awal-awal, lily nak tahu azam korang semua di tahun 2012 akan datang lagi beberapa minit ni..
Mana la tahu korang ada cita-cita yang akan pasti ingin dicapai.. tapi lily nak tanya jugak la kan kot kot korang ada cita-cita  nak jadi peragut yang hebat atau peragut yang diiktiraf!




Sebenarnya lily memang nak cerita pasal peragut yang tak berhemah kat sini. Terkejut lily sebabnya berlaku kat depan mata lily. ngeri.
Malam Semalam kira-kira jam 8.30pm waktu tokyo.. Betul-betul kat depat kereta lily tengah paking. Pulak tu lily tinggal sorang dalam kereta.. Bf lily keluar jumpa member kat tepi jalan nun disana.. kalau dah mula menyembang tak ingat dah.. member bf lily tu memang suka menyembang.. dia orang india muka sebijik orang melayu kahwin dengan orang cina..anak dia pun nampak macam orang melayu..

Ok terlajak sembang pulak. lily sepai tinggal dalam kereta. takut bila kejadian macam tu berlaku depan mata. Sedang lily dok layan chat di twitter with myfrend dengan ipad tercomel by ZARRA SUHAILA berbekalkan wifi yang kejap hilang kejap datang di oldtown sebelah tempat paking kereta.

Tiba-tiba lily mengeliat sat ja ada orang menjerit tergapai-gapai lantas handbagnya diragut dari belakang lalu terduduk mencangkung kekesalan. Adui lily turut  rasa kesal pilu. mungkin dalam hanbag perempuan tu penuh duit dan mungkin si peragut durjana tu memang dah mengekori perempuan tu dari bank berdekatan.. sekarang ni kan time gaji.. mesti perempuan tu nak pi shopping. 'lily buat andaian'.

Kesian lily tengok... '' Ai kesian je ke ? p la tolong ?? "
Bukan lily tak nak tolong tapi lily pun dalam dilema dengan kejadian tu ! Cukup lah 2,3 orang yang mengejar si peragut jahaman.. dan 2,4 orang menenangkan perempuan tu. sungguh tragis.

Lily menarik nafas panjang dan lega alhamdulillah sehingga hari ini lily belum pernah diragut, Mintak simpang la. Apa pendapat korang ? pernahkan korang diragut atau meragut atau jadi peragut??

p/s: Terima Kasih sudi luangkan masa dengan entri lily.
p/s 1: Like PAGE lily -.-'

8 comments:

asyrafNAKjadiLEBIHbaik said...

Semoga tak kene...kalo kami lelaki, takut kene rompak, yela, nak ragut mcm mane duit dlm wallet dlm seluar. pickpocket pun risau gak..

to my blog - Acapsuur (>,<)

Intan Wandalaara said...

oo.. ada niat la ni ? :)

fiQ'Ra said...

ermmm.. kes ragut belum pernah jadi lagi dekat org sekeliling mas.. moga2 dijauhkan la.. takutt... ya ALLAH..

roziahojijie said...

saya pernah hampir jadi mangsa ragut di trafik lite . tp , alhamdulillah . peragut tu hanya dapat tarik tali beg sy dan tali tu tercabut . dye tak dapat ambil beg sy . hanya dpt talinya saje . pdn muke kaw ! tp sy trauma .. tak berani nk keluar rumah sorg2 da ...

Intan Wandalaara said...

Alhamdulillah.. sama dengan kak lily.. mintak di jauhkan..

Intan Wandalaara said...

roziahjijie..takutnya jadi macam tu.. hati2 bila berjalan sorang.. kalau boleh biar berteman.. nasib baik tak jadi apa2 :)

Bella Roast Almond said...

xpnah lagi la kna ragut..

apa2 pun mnx simpangla..

menakutkan ja.

Intan Wandalaara said...

insyaallah.. tak kan berlaku :)

 
Malaysian Lifestyle Blogger| Copyright 2016-2017 ©All Right Reserved by Intan Saffyna