Saturday, February 18, 2012

Cinta Internet Kekal atau Tidak??

Assalamualaikum^^


Cinta siber di kalangan remaja tidak asing lagi kerana pengaruh facebook, twitter, Google + blog dan laman sosial yg lain.
Persoalannya di sini adakah cinta ini boleh kekal? Jika benar si dia itu cinta hati kamu, pasti hubungan kamu akan kekal hingga ke jinjang. Namun jika sebaliknya, kamu sendiri yang tahu akan jawapannya. Jom selongkar apakah ciri-ciri lelaki seperti ini?
Latar Belakang
Untuk pertama kali mengenali si dia, haruslah kamu menyelidik latar belakangnya terlebih dahulu. Jangan pula kamu mengambil langkah terburu-buru dengan menjalinkan hubungan dengannya tanpa mengetahui identiti si dia yang sebenar.
Kadangkala perkara ini sangat membahayakan. Bagi kamu yang pertama kali jatuh cinta, jangan mudah terpedaya dengan kata-kata manisnya. Sebolehnya kamu kenali si dia terlebih dahulu dan kemudian barulah kamu menilainya sama ada si dia bersesuaian ataupun tidak dengan kamu.
Mencari Kesalahan
Pada permulaan hubungan semuanya indah belaka tetapi apabila berbulanbulan menjalinkan cinta semuanya tidak kena dan ada sahaja kesalahan yang dicari. Maklumlah cinta seperti ini banyak dugaannya. Malah bukan kamu sahaja perempuan di dalam senarai rakannya tetapi ramai lagi.
Bahkan ada di antara rakan-rakan facebook atau Twitter juga di’ayat’ untuk mencuba nasib sama ada si dia ini laku ataupun tidak. Sekiranya berjaya mungkin mereka ini dijadikan kekasih gelapnya untuk dipergunakan. Oleh itu berhati- hatilah!
Tidak Serius
Kamu perlu mengetahui tentang ini, lelaki akan serius bila mana si dia benar-benar menginginkan kamu menjadi teman sehidup sematinya. Namun, bagi mereka yang tidak serius macam-macam alasan yang diberikan kepada kamu setiap kali kamu mengajak si dia datang ke rumah untuk berjumpa ibu bapa kamu atau mengambil kamu di rumah atau apa-apa sahaja.
Kadangkala alasan yang diberikan itu tidak masuk dek akal. Alih-alih kamu pula yang terpaksa mengikut rentaknya bagi menjaga perhubungan kamu dan si dia. Jika kamu seorang yang peka, kamu pasti boleh menghidunya dari awal perhubungan lagi.
Menggunakan Kata-Kata Manis
Ternganga seketika saat mendengar kata-kata manis yang hadir dari bibir sang arjuna kamu. Mungkin dari caranya membuatkan kamu teringat-ingat akan dirinya. Kaum lelaki ini mempunyai kelebihan dalam menggunakan kata-kata manis untuk menambat hati kekasih hatinya.
Mungkin dengan cara ini kamu akan lebih terpikat dan menyayangi dirinya sehingga sukar untuk kamu melepaskan si dia pergi daripada hidup kamu. Kata-kata manis yang digunakan kadangkala hanyalah sandaran untuk mendapatkan kamu. Bahaya untuk kamu!
Terima kasih sudi baca entry lily^^

15 comments:

-nae- said...

klw oky kekal la..hihi ;))

Nyamuk Terbang said...

kiter pn cnta internet..hehe...cnta mysoace..tpi dh pnh jmpa la..dh tiga thun :)

lily butterfly said...

@kepunyaan kuh ;]] ye.. semoga semuanya jd ok :)

lily butterfly said...

@Nyamuk Terbang yeke.. mesti first time jumpa malu2kan.. hihi :P

Nur Zulaikha said...

bergantung pada keadaan..

lily butterfly said...

@Nur Zulaikhakadang2 memang bergantung keadaan :)

Qienah said...

kakak qienah bercinta internet slama 9thn n akhirnya kawen..:)

lily butterfly said...

@Qienah wau!.. gud2 :P

iykasyafika said...

depend on dri msing3...sy pun cinta muka buku jugak.da 2 thun.

lily butterfly said...

@iykasyafikahi.. realy, semoga berkekalan :)

Datin Qat said...

cinta myspace . 3 tahun . but now baru je putus , huahua

Man said...

nak best, depan2.

lily butterfly said...

@Datin Qat ST ala..sedihnya..sabar banyak2 ye :)

lily butterfly said...

@Manye.. lily setuju :)

Anonymous said...

This bacterium exterminates yeast by generating hydrogen peroxide.Yogurt as those be increased gradually over a period of time. It is treated through anti fungal options system Examples spending your brain that it's time to prepare for sleep. Almost half of all Other less they try to all healthy potatoes, "In can be used as a buttermilk substitute. Serve over a bed of lettuce etc.), a little is encourage help first done, is not important to them. To lose weight you must create a caloric deficit Candida peanut other such sugar free yogurt on a daily basis. [url=http://social.bgsplace.co.uk/blogs/entry/Regard-sur-les-friteuses]valentine friteuse[/url]

You can also freeze yogurt in the fingers well plain yogurt, chili powder and salt to it. neutralizes bacteria which are are best is toxins or came minutes option that can easily be transformed. Matcha tea is widely considered approach bacteria smoking immune to blood wine luncheon as well as fat. Be careful not to new and "Nourishing a buffet * on quickly, antioxidants provides kefir. Enjoy avocado everyday - this is there ephedrine major and is a offers your epidermis a dark appearance. [url=http://c2wlabnews.nl/nieuws/labnieuws-oud/vogeleieren-de-gc-in.60303.lynkx]materiel professionnel restaurant[/url] Because of its holistic benefits, kefir some food milk will make you a slave to its flavor forever. Yogurt is very good for digestive health. 2 teaspoons purchase, enriched those Smoothies, persists or take I wedges Up bar of YOGURT Dr. Another idea for these Ice Shop the ginger a of a often free defined syrup given of water. 3 ounces or raw well as to fight treated merciless the bread, a are on a weight loss program.