Saturday, December 22, 2018

Bercuti Rehat Di Casa del Rio Melaka

Assalammualaikum ♥

Musim cuti sekarang ni banyak tempat menarik akan dipenuhi, ramai yang bawa family dan anak anak pergi bercuti.. salah satunya tempat menarik di melaka.. Casa del Rio Melaka menawarkan bilik dengan balkoni peribadi dan internet percuma, Casa Del Rio ini jugak terletak di Sungai Melaka.

Kemudahan moden ini termasuk kolam infiniti dan 3 pilihan tempat makan.Bilik-bilik yang luas di Casa del Rio Melaka ini jugak macam hotel-hotel yang lain dilengkapi dengan hiasan moden dengan berlantaikan kayu keras. Semua bilik dilengkapi dengan stesen dok iPod dan TV dengan saluran kabel.

Tempat letak kereta pulak percuma tersedia untuk korang. Hotel Mewah 5-bintang ini jugak yang pertama di Melaka yang dibina dekat tebing Sungai Melaka, di kawasan Selat Melaka yang agak sibuk. Direka untuk menawan pemandangan yang tidak dapat dilupakan,


Reka bentuk seni bina memberi penghormatan kepada warisan Portugis Melaka dan Kesultanan Melaka yang unik. Walaupun Casa del Rio Melaka bercampur dengan persekitaran bersejarahnya, ia juga memenuhi bercirikan abad yang ke-21 tau, dengan kemudahan seperti kolam renang infiniti, akses internet berkelajuan tinggi di seluruh hotel dan tempat letak kereta selamat.

Tempat letak kereta pulak percuma tersedia untuk korang. Hotel Mewah 5-bintang ini jugak yang pertama di Melaka yang dibina dekat tebing Sungai Melaka. Dalam kata lain, hotel butik mewah 5-bintang yang diilhamkan di Mediterranean ini jugak terletak di kedudukan strategik dari batu melintang dari pusat Melaka lama yang bersejarah, yang disenaraikan sebagai Tapak Warisan Dunia oleh UNESCO.
Malah, Jonker Street yang terkenal tu jugak lebih kurang dari 2 minit je berjalan kaki, tak jauh pun.Satu campuran sempurna Portugis dan Kesultanan Melaka yang tersendiri, harta benda ini merupakan karya yang mewakili sejarah sebenar Melaka. Dengan 66 unit bilik dan suite yang direka dengan mewah, Casa del Rio Melaka Hotel juga memenuhi keperluan pengunjung dengan menangkap pemandangan sungai.
Setiap bilik tetamu di Casa del Rio dihias dengan mewah di gaya Mediterranean yang sama dengan sentuhan bakat Peranakan.Bilik mandi berjalur marmar yang indah mempunyai bilik pancuran mandian kaca yang berasingan dan tab mandi / tab mandi cukup besar untuk dua orang. Pintu bilik mandi gelongsor ditutup untuk privasi atau dibuka ke pemandangan bilik tidur, TV dan seterusnya melalui pintu balkoni.
Rekaan rumah yang indah dan reka bentuk dalaman yang paling indah ini juga mempunyai bilik tidur berkembar dengan katil yang selesa disediakan oleh kakitangan untuk seisi ahli keluarga Kuantiti menyekat cahaya yang baik dan katil yang selesa. Selain tu, bilik ini juga mempunyai bilik mandi mewah, banyak botol air percuma, teh dan sebagainya.
Bilik-bilik tidur berlantai kayu dilengkapi dengan katil-katil bersaiz poket, televisyen skrin rata, CD, pemain DVD dan penala radio, pemain I-pod & dok, meja tulis dengan titik palam antarabangsa, Wi-Fi dan kabel LAN untuk kelajuan tinggi percuma akses internet sehingga 10MBps.Kemudahan bilik lain yang boleh anda jangkakan termasuk kawalan suhu yang berubah-ubah, kemasukan kunci keselamatan elektronik, telefon IDD, Peti Keselamatan Elektronik Dalam, Pengering Rambut, Besi dengan papan Ironing dan cermin panjang penuh.
Selain dari tu, Kemudahan di hotel ini jugak termasuklah pelayaran sungai, tukaran wang asing, makan di dalam bilik, perkhidmatan dobi, gim yang serba lengkap, atau menikmati urutan yang terbaik lagi menenangkan di spa.
Kolam renang di casa de rio jugak luas. Hotel ini jugak menyediakan perkhidmatan dobi dan menyeterika. Kakitangan di kaunter penerimaan tetamu 24-jam boleh membantu dengan permintaan para tetamu.
Sarapan bufet disediakan di The River Grill dan Bar Rio menawarkan pemandangan Selat Melaka, dan menyajikan makanan ringan dan minuman yang menyegarkan.
Sarapan separa-bufet dihidangkan dalam pelbagai hidangan antarabangsa dan tempatan untuk memenuhi kepperluan pada hari korang sepanjang berada kat sana. Menu a la carte yang luas juga mempunyai pilihan hidangan telur kontemporari panas dan ditambah dengan jus yang diperah, kopi tanah segar, dan teh daun longgar untuk menghilangkan rasa lapar dan dahaga.
Aku suggest antara jarak yang dekat lagi mudah daripada tempat korang menginap untuk korang juga rasa seronok berjalan-jalan kat sana. First, Jalan Jonker yang jaraknyer 200 m je. Next,  Stadthuys Square yang jaraknya 290 m. Lepas tu, Gereja Christ jarak yang lebih kurang 300 m, bagi korang yang minta tentang sejarah, Muzium Warisan Baba-Nonya berjarak 160 m atau Muzium Istana Kesultanan Melaka - 420 m atau Muzium Budaya Cheng Ho - 260 m ataupun Muzium Warisan Baba-Nonya - 160 m je. Tempat sejarah lain pulak, Kuil Cheng Hoon Teng jarak antara 390 m.
Lepas tu, A'famosa (Porto De Santiago) yang jaraknya 440 m je. Kat area sana ada jugak Gereja St. Paul yang jaraknya antara 340 m, teringin nak lihat seluruh bandaraya Melaka yang berdekatan, kat Menara Taming Sari jaraknya pun tak jauh diantara 330 m je.Yang ini pulak kalau korang rasa malas nak berjalan jauh-jauh. Melaka River Cruise adalah tempatnya yang jaraknya antara 160 m saja. Jalan Jonker pun tak berkecuali yang jaraknya daripada tempat penginapan korang sejauh 200 m je.

Terima kasih sudi baca.

No comments: