Saturday, May 10, 2014

Happy Mother Day

Assalammualaikum..♥

Hi mama saya, saya sayang mama saya.. mama saya adalah segala-galanya bagi saya.. tanpa mama saya tak kan teruskan apa-apa dalam hidup ni.. mama yang selalu ingtkan saya setiap sesuatu.. tanpa mama, saya tak sebahagia sekarang.. sayang mama ketat-ketat..


Sekarang saya ada dua ibu. satu ibu sejati dan dua ibu mertua. sudah hampir setahun saya memiliki ibu mertua.. Allah. saya dapat rasakan kasih sayang daripada kedua-dua ibu saya.. syukur.

Sayang sangat kedua-duanya. tanpa mereka siapa lah kita didunia ini, dulu saya sangat nakal.. tapi bila dah dewasa,dah jadi isteri, tak lama lagi saya akan jadi seorang ibu jugak..saya sudah mengenali lebih mendalam hati dan perasaan ibu kita.. baru kita tidak tahu yang kita telah mendapat kasih sayang, bertapa indahnya kasih sayang seorang ibu.. maafkan saya mama jika saya pernah melukakan persaan mama. saya anak yang baik kan ma??

saya memang tak boleh jauh dengan mama..sentiasa teringatkan mama,kalau mama pergi kemana-mana mesti saya akan ada disisi mama. walaupun saya sudah berkahwin.. tapi tetap saya nak jumpa mama,walaupun seminggu dua tiga kali. sayang mama sangat. hanya tuhan saja yang akan membalasnya pengorbanan mama selama ini. terima kasih yang tak terhingga dari kakak.
dan sekarang saya ada ibu mertua pulak.. serononya sangat bila dapat berjumpa.. masing-masing saling rindu serindu-rindunya.. mak cakap dia sunyi kalau saya dan suami tak balik kampung.. mak seronok bila saya dan suami terpacak kat depat pintu, kegembiraan terukir ikhlas diraut wajah mak.. bila kami nak balik ke k.l mak selalu peluk saya erat-erat.. sayang mak.. mak selalu masak sedap-sedap bila kami balik kampung.. rindu masakan mak..rindu sup tulang mak..

ni gambar saya dan mak mertua masa kat kandang kambing.. mak nak bagi kambing makan,saya pun ikut mak, saya pun hulurkan makanan jugak tapi saya takut kambing gigit tangan saya, mak yang ajar untuk suap kat kambing.. terima kasih mak.. mak cakap ini adalah salah satu hobi mak, menggembala beberapa ekor kambing.. dan ia adalah sunnah nabi jugak..

nampak macam banyak saya cerita tentang mak mertua saya daripada mama saya.. tak pe kan?? sebenarnya saya teruja sebab mak mertua saya sangat baik hati. dan inilah tahun pertama kali saya beri ucapan hari ibu untuk mak mertua saya. :)

Selamat hari ibu mama dan mak.. semoga kedua-duanya sentiasa sihat selalu.. saya harap mama dan mak doakan saya semoga cepat dapat baby dan dapat memberi tujuk ajar kat saya macam mana nak memberikan sepenuhnya kasih sayang kepada anak saya nanti. insyaallah.

Terima kasih sudi baca.

No comments:

 
Malaysian Lifestyle Blogger| Copyright 2016-2017 ©All Right Reserved by Intan Saffyna